Hlavné úlohy a ciele PK
- Naďalej skvalitňovať výchovno-vzdelávací proces efektívnym rozvíjaním komunikatívnych kompetencií žiakov a využiť priestor na použitie svojho vlastného prístupu a schopností v procese výučby, využívať inovatívne metódy a formy výučby (tvorba myšlienkových máp, projektové vyučovanie, tvorivé zážitkové metódy, personalizované učenie, inscenačné metódy, rolové úlohy vyplývajúce zo zážitkových možností žiakov, riadenú a voľnú diskusiu, riešenie problémových úloh a audio-/video-prezentácie riešenia úloh
- Eliminovať memorovanie a sústrediť sa na vyučovanie založené na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka a jeho schopnosti a druh inteligencie
- Používať dostupné učebné pomôcky, didaktickú techniku, vytvárať si vlastné pracovné listy a iné dvojrozmerné a trojrozmerné pomôcky na zvýšenie efektivity práce
- Sledovať nielen úroveň osvojených vedomostí a zručností, ale vedieť používať logické, kritické, abstraktné myslenie a tak uplatňovať vyššie kognitívne procesy v rôznych fázach vyučovacieho procesu
- Pri hodnotení žiakov naďalej využívať viaceré formy získavania spätnej väzby o kvalite ich výstupov, najmä priebežné, tzv. formatívne hodnotenie a sebahodnotenie žiakov vedúce k zvyšovaniu ich motivácie k vzdelávaniu sa a k uvedomeniu si zodpovednosti za vlastné
výkony a výsledky
- Aspoň dvakrát ročne zisťovať spokojnosť žiakov s použitím rôznych foriem práce na hodinách CJ napríklad anketou, ktorú bude treba následne vyhodnotiť a o výsledkoch sa oboznámiť navzájom na zasadnutí PKCJ
- Vzdelávať a vychovávať žiaka najmä prostredníctvom prierezovej témy multikultúrna výchova a osobnostný a sociálny rozvoj, ktorý má správne postoje v oblasti ľudských práv, vie rešpektovať a tolerovať individuálne, etnické, národné, náboženské a kultúrne špecifiká a odlišnosti, je schopný žiť v multikultúrnom prostredí, je ochotný pochopiť a pomôcť tým, ktorí jeho pomoc potrebujú, má rozvinuté sociálne cítene a odsudzuje všetky prejavy násilia, intolerancie, xenofóbie a rasizmu.
- Zapájať žiakov do rôznych tvorivých aktivít v rámci Európskeho dňa jazykov a podporovať a zdôrazňovať význam výučby cudzích jazykov, čo umožňuje lepšie poznávanie reálií a kultúrnej rozmanitosti Európy.
- Naučiť žiakov získavať poznatky o spôsobe života v iných krajinách ( zahraničné exkurzie, jazykové pobyty, internet, práca so zahraničnou literatúrou, stretnutia so zahraničnými hosťami). Snažiť sa o rovnomerné zacielenie daných aktivít na všetky vyučované CJ.
- Cielene rozvíjať čitateľskú gramotnosť a kultúru čítania, rozširovať fond školskej knižnice aj o tituly z cudzojazyčnej literatúry, podporovať také krúžkové aktivity, ktoré sú zamerané na prácu s textami a literatúrou. Zúčastňovať sa recitačných a literárnych súťaží. Aktivovať žiakov k práci v školskom časopise „Ťahák“. K tomuto časopisu vytvoriť literárne okienko, ktoré bude slúžiť ako prehliadka najlepších žiackych prác v ANJ, NEJ a RUJ.
- Zriadiť knižnicu s titulmi v ruskom jazyku, vzhľadom na zavedenie predmetu Ruská literatúra v bilingválnej forme štúdia. Tu sa zároveň zamerať na zdokonalenie vystupovania a prezentácie žiakov najmä v umeleckých textoch a zároveň sa zúčastniť recitačných súťaží.
- Naďalej organizovať ŠK OL CJ a zúčastňovať sa vyšších kôl týchto súťaží.
- Pokračovať v realizovaní regionálnej problematiky - poznávanie národnej kultúry, historických pamiatok, zemepisných zvláštností v jednotlivých témach najmä prostredníctvom rôznych projektov a vzdelávacieho obsahu, ktoré poskytujú učebnice pre cudzie jazyky a učebnice pre prípravu na maturitu.
- Každoročne organizovať dni ruskej kultúry pre žiakov našej školy, ale aj pre záujemcov o bilingválnu formu štúdia na našom gymnáziu.
- Naďalej spolupracovať s RCVK v Bratislave, Veľvyslanectvom RF v Bratislave a zúčastniť sa odborných seminárov, ale aj kultúrnych podujatí, ktoré organizujú pre širokú verejnosť.
- Aktívne sa podieľať na zviditeľňovaní nášho gymnázia a propagácii obidvoch foriem vydelávania.
- Zvyšovať kariérový rast a profesijný rozvoj členov PK účasťou na takých odborných vzdelávaniach, ktoré obohatia nielen teoretickými poznatkami, ale hlavne budú aplikovateľné v každodennej praxi, vzhľadom na zavedenie bilingválnej formy štúdia v ruskom jazyku, ale aj posilnenú výučbu anglického jazyka.
- Vypracovať harmonogram hospitácií pre jednotlivé jazyky, aby sa zlepšila kontrolná činnosť PKCJ a tiež zorganizovať otvorené hodiny pre každý jazyk aspoň raz ročne so zameraním na metodické a didaktické javy, výsledky ktorých budú neskôr zanalizované na zasadnutí PKCJ.
zodpovedné: všetky vyučujúce cudzích jazykov
Medzinárodná korešpondenčná súťaž Golden Owl
Medzinárodná korešpondenčná súťaž Golden Owl je svojím obsahom podobná Olympiáde v anglickom jazyku. Jej zakladateľom je gymnázium v poľskom meste Nysa, ktoré distribuuje testy do všetkých participujúcich škôl z celej Európy. Počas existencie súťaže sa do nej zapojili študenti z Maďarska, Španielska, Francúzska, Litvy, Turecka, Rumunska, Slovenska a samozrejme Poľska.
Súťaž prebieha podľa nasledovných pravidiel:
Golden Owl pozostáva z troch kôl – školského kola, regionálneho kola a finále.
Princípom súťaže je testovanie jazykových zručností - test obsahuje čítanie a počúvanie s porozumením, gramatiku, slovnú zásobu, výslovnostné cvičenia a základy reálií anglicky hovoriacich krajín. Výsledky testov posielame usporiadateľovi, ktorý na základe dosiahnutých bodov zostaví poradie súťažiacich v rámci všetkých zúčastnených krajín. Súťažiaci s najvyšším počtom bodov postupujú do 2. kola, ktoré je náročnejšie v tom, že test je rozšírený o cvičenia súvisiace s prečítanou beletriou, ktorú vopred určuje organizátor. Opäť prebehne všetko tak, ako v prvom kole a súťažiaci s najvyšším počtom bodov sa dostávajú do finále, kde ich okrem testu čaká aj ústna časť, v ktorej reagujú na vizuálny podnet (obrázky) a diskutujú na stanovené témy.
Do Golden Owl sa zápajame už sedem rokov a mnohí naši študenti v nej obsadili popredné miesta a získali krásne a hodnotné ceny (beletria s CD nosičmi, výkladové slovníky). Napríklad v šk. roku 2006/2007 obsadil Juraj Čokyna 2. miesto a Martin Hlavačka 3. miesto, v školskom roku 2010/2011 Katarína Hlavačková získala krásne 2. miesto a Eva Frantová 5. miesto a v roku 2011/2012 Matej Martinkovič obsadil 4. miesto a Lucia Horváthová skončila na 7. mieste.
Súťaže a olympiády
V tomto školskom roku sa žiaci môžu zapojiť do nasledujúcich súťaží:
- Olympiáda v anglickom jazyku
- Medzinárodná korešpondenčná súťaž v ANJ Golden Owl
- Súťaž v speve anglickej piesne Let´s sing
- Medzitriedny kvíz v anglickom jazyku What do you know about books?"
- Súťaž v speve ruskej a nemeckej piesne
Doplňujúce aktivity pre študentov
- Knižnica anglickej literatúry - možnosť vypožičania si beletrie na rôznych stupňoch jazykovej úrovne - slúži na podporu sebavzdelávania, najmä rozvíjania čítania s porozumením a čitateľskej gramotnosti
- Možnosť objednania časopisov v anglickom jazyku, napr. časopis Friendship - získavanie aktuálnych informácií o živote a kultúre anglofónnych krajín a informácií k ústnej maturitnej skúške